diumenge, 14 de juny de 2009

La bellesa del cos


Fa poc estiguí en Alacant, per motius de treball. Alacant, em fa plaer anar-hi; la ciutat del migdia únic que cantà Estellés, ciutat de nits tòrrides en estiu i llargues converses fins la matinada al sabor d'una pipa d'aigua. Em complau molt respirar-me a mi mateix allà. Ara hi ha un motiu de prou interès per anar-hi: fa poc han inaugurat al MARQ (Museu Arqueològic d'Alacant) una exposició sobre l'art grec, titulada La bellesa del cos.

Aquesta exposició fa un recorregut per l'art grec, amb el leitmotiv del tractament i representació del cos humà, portant-nos des de l'abstracció i l'hieratisme ciclàdics i arcaics, fins a la cruesa viva de l'helenisme, passant pel kanon clàssic (no en va el famós discòbol és l'estrela de l'exposició). En aquest recorregut, es tracten temes com la represetació de déus i homes, de la dona, de l'esport, dels monstres mítics, del sexe... amb representacions d'escenes eròtiques heterosexuals i homosexuals, de símbols fàlics i, fins i tot, de zoofilia entre un sàtir i un cervolet! ai els meus companys dels boscos, quin perill tenen. Aquesta exposició m'ha paregut molt bé plantejada, amb un discurs i uns recursos prou innovadors (tant en la iluminació com en la disposició de les peces, que poden ser observades des de diferents angles), i deixa molt bon regust de boca.

Sincerament, vos convide a acostar-vos a Alacant a gaudir d'ella, i per a que hi aneu obrint boca, ací vos deixe una encisadora representació d'una nimfa rebujtant a un sàtir. També hi ha una estatua del meu patró Dyonisos, junt a una antropomorfització del vi, que em fa la boca aigua...

1 comentari:

  1. L'any passat vaig haver de fer un treball sobre es concepte de bellesa durant s'antiguitat clàssica. M'hauria anat molt bé aquesta exposició en aquell moment... ¬¬'

    En fi, si hi hagués oportunitat hi aniria!

    Un bes!!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails